Kerma Design
A Home Staging elsőre idegenül hangozhat sokaknak, azonban elég ha azt mondom, álomotthon címlapon. Barota Melinda, lakberendező segít nekünk az alábbi cikkben eligazodni a homestaging jelentésével illetve ötleteket és tippeket ad az ingatlaneladással kapcsolatban – hiszen a homestaging jóval több, mint ahogy elsőre hangzik.
A home staging-et a piaci igények keltették életre a ’70-es éves Amerikájában Barb Swartz nevéhez köthetően. A lakberendezéssel és ingatlanértékesítéssel foglalkozó Barb felismerte azokat az előnyöket, melyeket ma is igyekszünk alkalmazni a sikeres értékesítés érdekében. A szó jelentése szerint színpadi díszletként mutassuk be a lakást az érdeklődőknek. Nyugat Európába a 2000-es évek elején indult el ez a fiatal szakma.
Barb egyik híres mondása: “A házadat áruljuk, nem a cuccaidat.”
Így a home staging jelentése és célja, az értékesítésre szánt ingatlan vevő számára vonzóvá tétele, a személyes jellegzetességek elhagyásával, vevőorientáltan, közízlésnek megfelelően. Ezzel az ingatlannal kitűnhetünk a tengernyi hirdetés közül és ha személyesen megtekinti az érdeklődő a lakást, azt kell elérnünk hogy azt gondolja: IGEN! Itt el tudom képzelni magam. Ezért fontos, hogy a vevő szemével lássuk otthonunkat. 10-ből 8 vevő nem tud elvonatkoztatni a narancssárga falaktól, a rendetlenségtől, nem látja meg a potenciált ingatlanunkban. Éppen ezért takarítsunk ki, szortírozzunk, távolítsuk el a felesleges bútorokat, ha kell fessünk ki egy egységes, világos falszínt választva.
Egyértelmű funkcióknak meg kell jelennie a helyiségekben, hogy meg tudjuk mutatni, itt bizony mindennek meg van a helye (dolgozosaroknak, étkezőnek stb). Teremtsünk harmóniát a home staging során, hogy olyan hangulat fogadja a vevőt, aminek nem tud ellenállni. Egy csokor friss virág az asztalon, egy illatmécses csak fokozza ezt az érzetet. A lakás felkészítésének szépsége, hogy mindenki nyer, jobb áron tudja az eladó értékesíteni azt, a vevő pedig álmai otthonába költözhet be gond nélkül, azonnal.
Minőségi fotókat használjunk kizárólag a hirdetés során és csatoljunk egy méretarányos alaprajzot is. A fotón a szoba egésze látszódjon lehetőleg, egyértelmű legyen a szobák elhelyezkedése, mérete. Nem csak alkalmazhatjuk a home staging-et értékesítés esetén, hanem alkalmazzuk is! Gyorsabb és jobb eredmény a jutalma. Azonban saját otthonunkat nem kell ennyire lecsupaszítani, néhány személyes tárgyat, részletet az otthonosság érzete miatt fontosnak tartok, így ne keverjük a fogalmakat.
Melyek a Home Staging lépései, hogyan vágjunk bele?
Mielőtt belevágunk a home staging-be döntsük el, hogy valóban el akarjuk e adni az ingatlant. Tudjuk hogyan tovább, mikor tudunk kiköltözni stb? Gondolkodjunk előre, legyen a cél világos és egyértelmű. Sikeresebbek vagyunk, ha konkrét tervvel rendelkezünk.
Vizsgáljuk meg objektíven az ingatlan aktuális értékét, állapotát, ismerjük meg a piaci kínálatot és határozzuk meg a homestaging-re fordítható keretösszeget.
Készítsünk felújítási tervet és megkezdődhet a beszerzés és a munka oroszlán része. Nyilvánvalóan a lakás állapota dönti el, hogy nagyobb renoválásra vagy csak kisebb rendezgetésre lesz szükség. Egy méretezett és berendezett alaprajzzal készüljünk az érdeklődők számára, erről még a hirdetés előtt gondoskodjunk és a képek mellett ezt is szerepeltessük.
Alkalmazzuk a homestagingdefiniálása során említett trükköket (fényes, letisztult, rendezett, a szó jó értelmében személytelen, világos enteriőr kialakítása, ahol mindennek megvan a helye)
Végül lehet fotózni, hirdetni, bezsebelni a bókokat, eladni, örülni.
A home staging-elt lakás nem a saját ízlésünket mutatja, sőt a cél az, hogy olyan képpé formáljuk a bemutatni kívánt ingatlant, hogy bárki oda tudja képzelni magát és ne bízzuk a véletlenre, vajon el tud e vonatkoztatni egy felesleges komódtól a szűkös folyosón, vagy a sötét falszíntől a hálóban. Teremtsük meg a tökéletes otthon feltételeit annak érdekében, hogy beleszeressen és vásárlási szándékával éljen a vevő.
Honnan meríthetünk inspirációt?
Ha ezek a gondolatok meggyőzőek, de nem tudjuk, hogyan vágjunk bele, hogy is fog kinézni az ideális enteriőr, kérhetjük szakértő segítségét, vagy gyűjthetünk inspiratív képeket a világhálóról. Számos képmegosztó oldal áll rendelkezésre, hasznos útmutatások birtokába kerülhetünk.
Ha a Pinteresten a Kerma Design oldalára látogatnak a kedves érdeklődők megannyi ötlettel, számos gyönyörű megoldással találkozhatnak.
Az igények, lehetőségek és elképzelések tisztázása elengedhetetlen a folyamat legelején. Ha a fent javasolt pontokat végig gondoltuk, vonjunk be szakembert is, aki a felújítandó tételek árazásában és technikai tudnivalóiban konkrét segítség tud lenni. Melyik ötlet kivitelezhető, melyik engedélyköteles, milyen határidővel számolhatunk. Ezzel fel is készültünk egy csodás kalandra. Jó felújítást, jó értékesítést kedves lakástulajdonosok!
Köszönet a cikkért Barota Melinda lakberendezőnek!
www.instagram.com/melishdesign